سیناسینا، تا این لحظه: 13 سال و 7 ماه و 19 روز سن داره

ما و سینامون

باغ خزندگان

1393/3/15 9:55
نویسنده : فهیمه مامانی
987 بازدید
اشتراک گذاری

تصوری که از باغ خزندگان داشتم با اون چیزی که دیدم خیلی خیلی فرق میکرد!!!!

خزندگان تو یه محیط کاملا غیر طبیعی که حتی سعی نشده بود طبیعی بشه!!!!زندگی که نه زنده مانی میکردند!!

مثلا این تمساح ...چیزهایی که مجبورا واسش فراهم کرده بودن آب و غذا و دمای مصنوعی محل نگهداریش بود 

ایگوانا...محل زندگیشون معمولا مناطق جنگلی هست ولی در محیطهای باز هم خودشونو

سازگار میکنن با محیط و دوست دارند اطرافشون آب باشه ...

حالا ایگوانا باغ و محیطش رو ببینید!

واتر مانیتور ...همون طور که از اسمش مشخصه نیاز به آب داره ولی دریغ از آب !!

بزمجه ...با انگشتاش و ناخناش تند تند داشت به شیشه میزد !!

مارها ...نگهداری بعضی از موجودات واسه بعضی کارها مثلا استفاده از سم بعضی از مارها واسه درست کردن پادزهر و خیلی از مصارف دیگه پزشکی و درمانی ایرادی نداره ولی وقتی یه موجود زنده رو میخوان واسه مدت زیادی فقط نشون بدن حداقل کاری که میتونن انجام بدن اینه که محیطشو به محیط زندگی طبیعیش نزدیک کنن.

این موجود تاکسیدرمی شده هم یه زمانی موضوع تحقیق دوران دانشجوییم بود...تشی

صدفهای کلاه خودی شاخدار ...که جز گونه های کمیاب هستند

تعجب

 و در آخر قطار سواری چند دقیقه ایییی صرفا جهت شادی فسقلیمونراضی

 

پسندها (1)

نظرات (11)

مامان امیرحسین
16 خرداد 93 0:58
سلام وااااای من از خزنده ها متنفرم به نظرم اصلا جذابیت ندارن امیدوارم شما از تماشاشون لذت برده باشین به اقاسینای گل هم خوش گذشته باشه ایام به کام شازده کوچولو
فهیمه مامانی
پاسخ
سلام ولی من دوسشون دارم ... آفریده های خدا همه جذابن... ممنون دوستم
مامان آریا
17 خرداد 93 8:50
وای چطوری تونستی بچه رو ببری این جک و جونورهای وحشتناک رو ببینه من می ترسم آریا ببینه شبا هی بیاد به خوابش نمی دونم از بس خودم از خزندگان خانواده مارمولک بی نهایت می ترسم و اصلا حاضر نیستم ببینمشون ووووووووووووووووووی مو به تنم سیخ شد
فهیمه مامانی
پاسخ
من همه موجودات و دوست دارم,رشته دانشگاهیمم طوری بود که نصف بیشتر واحدهام در مورد کلا موجودات بود اینجا هم بیشتر تصورم مثل باغ پرندگان بود ,نه که خزنده ها آزاد باشن نه,تصورم این بود خزنده ها تو محفظه های شیشه ای خیلی خیلی بزرگن که تو محفظه ها سر سبزی و هر چیزیکه نیاز اونارو رفع کنه وجود دارن... از نزدیک دیدنشون ترسناکه ولی من دوسشون دارم... سینا هم نترسید و برعکس از تمساح خوشش اومده بود چون خودش هم یه تمساح پلاستیکی داره و میگفت این مثل کروکدیل منه!
مامان ماهان
17 خرداد 93 13:12
غیر از قطار سواری سینا جون بقیه گردشتون با توجه به توضیحاتتون ناراحت کننده یود...
فهیمه مامانی
پاسخ
اگه فقط یه مقدار از درآمد حاصل از دیدن این موجودات رو صرف خود این جانوران میکردن این قدر ناراحت کننده نبود!
مامان بردیا
17 خرداد 93 16:59
آخی چقد دلم واسه تمساحه سوخت.....مامانی پیش ما نمیای؟؟؟؟
فهیمه مامانی
پاسخ
کاش مسیولین این باغها یکمم به شرایط زیستی این موجودات توجه میکردن چشم الان میاام
مامان امیرحسین
20 خرداد 93 16:05
توخوب بودن افریده های خدا شکی نیست اصلا موضوع این نیست مشکل اینه که من به شدت ازشون میترسم
فهیمه مامانی
پاسخ
اهان ...منم دورادور دوسشون دارم
مامان روشا
22 خرداد 93 2:08
وای دلم سوخت خیلی تلخ گفتی راستش خودم تا حالا این قدر عاطفی با این موجودات گوش تلخ برخورد نکرده بودم ببخشید چنتا سوال تخصصی و فضولی 1- رشته دانشگاهی شما چی بود؟ 2- الان مشغول چه کاری هستید؟ 3- کدوم شهرید و این باغ ها کجاست؟
فهیمه مامانی
پاسخ
گوش تلخ شما دوستمی جوابها اما 1-منابع طبیعی گرایش محیط زیست 2-خونه داری ...شوهر داری...بچه داری 3-اصفهان...باغ پروانه ها و پرندگان و خزندگان همه تو پارک ناژوان و باغ گلها تو پارک خبرنگار هست
وفا
22 خرداد 93 11:21
اینقده خوشم میاد همش تو کار گردش های علمی هستین !! همسر منم از خانواده خزندگان حتی از دیدنشون توی تلویزیون وحشت داره پس دور همچین جایی رو خط باید بکشیم خوبه که عکساشو اینجا می بینیم حداقل
فهیمه مامانی
پاسخ
شما لطف دارین به ما جدا؟؟نمیدونم چرا من دورادور علاقه مندم بهشون
ارام
22 خرداد 93 21:15
کوچه کوچه بنازم ز عابری که نیامد غزل غزل بنویسم ز شاعری که نیامد شکسته بغض غرورم در انتظار عجیبی دعا کنید بیاید مسافری که نیامد سلام عیدتون مبارک...التماس دعا
فهیمه مامانی
پاسخ
سلام عید شماهم مبارک
زهرا (✿◠‿◠)
28 خرداد 93 0:43
آخی....حیوونیا.... آخه چرا انقد بد نگهداری میشن؟؟!!! منم دیدم!
فهیمه مامانی
پاسخ
منم نمیدونم واقعا چرا؟؟
زهرا (✿◠‿◠)
28 خرداد 93 0:46
ینی عاشق سخنرانی فصیحت شدم!!! ینی زنده مانی گفتنت کبابم کرد! دوست خودمی دیگه! ( آخه برااادر من......) => یادته که ان شاللا
فهیمه مامانی
پاسخ
بعله یادمه میترسم نقطه چیناتو پر کنم بندازنم بیرون از نی نی وبلاگ
فاطمه
4 تیر 93 15:58
مي شه بدونم باغ بعدي كه مي خواهيد بريد كجاست؟گردش علميه؟ شوخي كردم فسقلي بزرگ شده ماشا لا.روي ماهش را ببوس
فهیمه مامانی
پاسخ
نمیدانم! ممنون دوست جونم